Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

6657
*

כרטוס בסלולר QR

סורקים ונוסעים, גם בנייד!

תבחרו את האפשרות הנוחה לכם:
תשלום באמצעות יישומון בנייד או באמצעות כרטיס

 

הסבר כללי

נוסעות ונוסעים יקרים,
החל מ-15/12/20, משרד התחבורה מרחיב את אפשרויות התשלום עבור נסיעה בתחבורה ציבורית ומנגיש לכלל הציבור אמצעי נוסף: יישומון בטלפון הנייד, לצד כרטיס הרב-קו.

יישומון "התחנה" של משרד התחבורה, ושלושה יישומונים פרטיים שאושרו בידי משרד התחבורה (Moovit, רב-פס ו-ANY WAY) יהיו זמינים להורדה בחנות האפליקציות (בטלפונים ניידים בהם מערכת ההפעלה היא מסוג אנדרואיד ו-iOS) החל מ-15 בדצמבר, ויאפשרו לשלם עבור הנסיעות בתחבורה הציבורית גם באמצעות הטלפון הנייד.


התשלום ביישומון הוא לפי נסיעה בפועל

בדומה לכרטיס הרב-קו, התשלום עבור הנסיעה נעשה לפי תעריפים קבועים מראש. עם זאת, התשלום בכרטיס הרב-קו מבוצע לפני הנסיעה, בעוד התשלום ביישומונים מתבצע בדיעבד בסוף החודש, תוך שקלול כל ההנחות להן הנוסעים זכאים.

איך זה עובד?

• מורידים את היישומון מחנות האפליקציות לטלפון הנייד ונרשמים לשירות.

• סורקים את מדבקת הברקוד (QR) כשעולים לאוטובוס

• מתיישבים בנוחות במושב

• מסמנים את יעד הנסיעה או המרחק שלכם בכל מקטע נסיעה* ביישומון.

• נהנים מהנסיעה.

• בסוף החודש היישומון יחשב את מסלול התשלום המשתלם ביותר עבורכם בהתאם לנסיעות שביצעתם בפועל.

*אם נוסעים בשני קווים שונים בזה אחר זה, מדובר בשני מקטעי נסיעה.

שימו לב:

• יש לתקף את הברקוד מחדש בכל נסיעה גם במעבר בין קווי אוטובוס שונים במסגרת 90 דקות.

• אין צורך לסרוק את הברקוד פעם נוספת בתום הנסיעה.

איך מחושב התשלום?

בשיטת התעריפים ביישומונים, אתם במרכז. מעתה משלמים לפי המרחק שנוסעים!

התעריפים ביישומון מחושבים בהתאם ל-6 טבעות המוגדרות עלי ידי טווחי נסיעה.
טווחי הנסיעה נקבעים לפי מרחק הנסיעה בקילומטרים מהמיקום הנוכחי של הנוסע ועד ליעדו.

מהי התקרה היומית וכיצד היא מחושבת?

התקרה היומית מחושבת בהתאם למרחק הנסיעה הרב ביותר שביצע נוסע ביממה בודדת. למשל, נוסע שנסע במהלך היום מרחק של 25 ק"מ (ראו בטבלה מטה), ישלם עבור יום זה 21 שקלים, לא משנה כמה פעמים נסע באותו יום, בתוך הטבעת המקורית שנוצרה בטווח נסיעה זה. אם עלות נסיעותיו של הנוסע באותו יום נמוכה מעלות התקרה היומית, הנוסע ישלם עבור יום זה את עלות נסיעותיו ולא את התקרה היומית. כלומר, כלל התיקופים עבור הנסיעות באותה יממה יחושבו על פי המחיר הנמוך מבין השניים הבאים: תקרת החיוב היומית או סכום תעריפי הנסיעות הבודדות באותה יממה (לאחר חישוב מעבר חופשי 90 דקות* והנחת פרופיל, אם יש). התקרה היומית מחושבת בהתאם ליום קלנדרי המתחיל ונגמר בשעה 00:00. 

*ניתן לבצע מעבר בין מספר אוטובוסים במהלך 90 דקות, כך שהנוסע יחויב עבור נסיעה בודדת, כל עוד הנסיעה מתבצעת באותו טווח נסיעה/טבעת - יש לסרוק את הברקוד עם הנייד/לתקף את כרטיס הרב קו בכל מקטע נסיעה

דוגמה:
אם נוסע מבצע 4 נסיעות ביום בטווח של 15 ק"מ, הוא ישלם כסכום התקרה היומית לטווח זה: 13 ש"ח (ללא רכבת). אך אם נסע רק פעמיים בטווח זה, הנוסע ישלם 11.80 ש"ח, סכום שווה ערך לשתי נסיעות בודדות.

מיקום תחילת הנסיעה הוא מרכז הטבעת והיעד, במידה והוא נמצא בטבעת אחרת, הוא מרכז הטבעת השנייה. על פי הנקודות המרכזיות מחושב טווח הנסיעה, כאשר לכל טווח יש תעריף שונה.

טווח נסיעה (ק"מ בקו אווירי)תעריף נסיעה בודדת (₪)תקרה יומית (₪)תקרה יומית משולבת רכבת (₪)עד 155.9/3/4*131616- 2510212555152835100254250250356060250+55300300

שימו לב! בנסיעה בודדת בטווח של עד 15 ק"מ, מחיר הנסיעה נקבע בהתאם ליישוב בו מתבצעת הנסיעה. ישנם יישובים בהם מחיר הנסיעה הינו 5.9 ₪, ישנם יישובים בהם מחיר הנסיעה הינו 4 ₪ וישנם יישובים בהם מחיר הנסיעה הינו 3 ₪.

שימו לב! יש גם הנחות של סוף החודש...

היישומון החכם מחשב את הסכום לתשלום בסוף החודש, ומזכה אתכם הנוסעים בהנחות נוספות, בהתאם לסכום הנסיעות החודשית הכולל.

למשל, על כל סכום שהוא בין 200 ל-400 ש"ח מגיעה הנחה של 75%, ולכן נוסע שסכום נסיעותיו הוא 300 ₪ ישלם בפועל 225 ש"ח

מדרגהסכום שימושיםהמדרגה בגינה ניתנת ההנחהשיעור ההנחה במדרגההנחה אפקטיבית (₪)כמה אשלם בפועל1100-0%010020002002300200.01-400 ₪75%752254001502503500400.01-1,000 ₪50%2003001000450550411001,000.1+ ₪25%475625

שימוש ותשלום

• דף הכניסה מכיל מפה עם תחנות האוטובוס בסביבה לפי המיקום הנוכחי של המשתמש

• הקלדת מוצא / בחירת תחנה מתוך המפה

• עלייה לאוטובוס, לחיצה על תשלום, בחירה אמצעי התחבורה הרצוי (אוטובוס/ רכבת)

• סריקת אחת ממדבקות ה-QR בתוך האוטובוס או במכשיר התיקוף

 יתכנו שינויים בין היישומונים השונים

• לאחר הסריקה יש להזין את יעד הנסיעה ולאשר, ניתן לבחור את היעד על גבי המפה או להזין בכתב (במטרונית התשלום נעשה בתחנה לפני העלייה לאוטובוס)

• בחירת מספר הנוסעים (נוסע נוסף משלם מחיר מלא)

• קבלת כרטיס נסיעה עם קוד QR שיוצג לביקורת

• כרטיס הנסיעה נשמר בתפריט בלשונית כרטיסים שלי

• למעקב אחרי היסטוריית הנסיעות יש לכנס ללשונית חיובים ונסיעות

שימו לב: אין צורך לסרוק את הבר קוד פעם נוספת בתום הנסיעה.

בכל עלייה לאוטובוס (90 דקות או כל מקרה אחר) יש לתקף ולסרוק את הברקוד.

שאלות ותשובות

• האם כרטיס הרב-קו יבוטל?

לא לדאוג - כרטיסי הרב-קו נשארים! כל נוסעת ונוסע יכול לבחור את אמצעי התשלום הנוח ביותר עבורו: כרטיס הרב-קו או היישומון.

• איפה אפשר להוריד את היישומון לתשלום בתחבורה הציבורית?

חפשו את יישומון "התחנה" או אחד היישומונים שאושרו בידי משרד התחבורה (Moovit, רב-פס ו-ANY WAY), בחנות האפליקציות (זמין להורדה באנדרואיד ובאייפון). יש להוריד את היישומון לנייד ולבצע הרשמה בטרם הנסיעה, וזאת בכדי להנות מחוויה מיטבית.

• האם יש הבדל בין היישומונים השונים?

כן. מספר חברות מציעות יישומונים לתשלום ותיקוף בתחבורה הציבורית. כולם מאושרים על ידי משרד התחבורה ושיטת התשלום והתעריפים זהים בכולם, אבל חוויית השימוש בכל יישומון והאפשרויות הנלוות לה משתנה בכל אחד. יישומון "התחנה" מאפשר גם לנהל תקשורת ישירה עם משרד התחבורה, להתעדכן און-ליין בכל השינויים בתחבורה הציבורית, למלא משוב על הנסיעה ולשפר את השירות בתחבורה ציבורית.

• האם ניתן להשתמש בכמה יישומונים שונים עבור התשלום בתחבורה הציבורית, בו זמנית? האם הנסיעות מסונכרנות

לא. כל יישומון פועל באופן עצמאי, ולא מתבצעת כל העברת מידע בין היישומונים השונים. כדי לזכות בחישוב המיטבי, שמשקלל את כלל הנסיעות שבוצעו, יש להשתמש ביישומון אחד במהלך אותו החודש, המוגדר כתקופה שבין ה-25 לאותו החודש עד ל-24 בחודש העוקב. אם תבחרו להשתמש במספר יישומונים באותו החודש, כל יישומון יחשב ויחייב אתכם רק בהתאם לנסיעות שתיקפתם דרכו, ללא חישוב מיטיב של כלל הנסיעות שביצעתם באותו החודש בכל היישומונים.

• מה קורה אם נגמרת לי הסוללה?

יש לטעון את מכשיר הטלפון הנייד לפני העלייה לאוטובוס. ברוב האוטובוסים החדישים אפשר להטעין את הטלפון בעזרת שקעי USB הסמוכים למושבים.

• כיצד שומרים על פרטיות משתמשי היישומון?

משרד התחבורה מחויב לעמידה בכל הוראות החוק ולשמירה על צנעת הפרט ועל אבטחת המידע. בהתאם לתנאים שהציבה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מפעילי היישומונים מחויבים לשמור את המידע בסודיות מוחלטת ואין להעבירו לאף גורם, או לעשות בו כל שימוש, מלבד חיוב התשלום. אנו ממליצים לקרוא בעיון את הסכם השימוש בכל אחד מהיישומונים.

• האם אפשר לשלם ביישומון בכל אמצעי התחבורה הציבורית?

בשלב הראשון, ניתן יהיה לשלם ביישומון בכל חברות האוטובוסים בתחבורה הציבורית. בהמשך, יתרחב השירות וניתן יהיה לשלם באמצעות היישומון גם ברכבת ישראל, בכרמלית, במוניות שירות וברכבת הקלה.

• האם קיים סנכרון בין השימוש בכרטיס הרב-קו לבין השימוש ביישומון?

לא, מדובר בשתי שיטות שונות של חישוב עלות הנסיעה. כדי ליהנות מהתשלום המשתלם ביותר, יש לבחור מראש את אמצעי התשלום (רב-קו או יישומון) ולהשתמש באותו האמצעי במהלך כל החודש, בין ה-25 לחודש ועד ל-24 בחודש הבא.

• האם אפשר לממש מעבר חופשי של 90 דקות גם באמצעות היישומון?

כן. מעברי 90 דקות ניתנים למימושכן. מעבר של 90 דקות ניתנים למימוש רק בנסיעות ברדיוס של 15 ק"מ מנקודת המוצא הראשונה, באותה יממה ובכל אמצעי התחבורה הציבורית, למעט רכבת ישראל. במקרים אלה, יש לסרוק שוב את ה-QR (ברקוד) בכל נסיעה חדשה. היישומון יזהה את השימוש החדש במגבלת 90 הדקות והנוסע לא יחויב בעבור הנסיעה הנוספת.

• האם ההנחות לבעלי פרופיל מיטיב (נוער, אזרח ותיק, בעל מוגבלות וכו') נשמרות גם בתשלום דרך היישומון?

כן. ההנחות לבעלי פרופיל מיטיב נותרו ללא שינוי והן מחושבות על כל נסיעה בודדת.

• מתי כרטיס האשראי שלי יחויב?

החיוב מועבר לחברת האשראי במועד החיוב של האפליקציה – 24 בחודש, ומצטרף לשאר הרכישות שביצעתם בכרטיס. מועד חיוב חשבון הבנק שלכם תלוי במועד החיוב של כרטיס האשראי. כרטיס אשראי מסוג קרדיט מחויב אחת לחודש במועד הקבוע. כרטיס אשראי "דביט" או "כרטיס תייר" יחויבו באותו יום (דביט) או במועד חיוב האפליקציה, 24 בחודש.

• האם קיימת אפשרות לצפות בפירוט נסיעותיי לפני סוף החודש?

כלל התיקופים שבוצעו זמינים לצפייה כל העת בחשבון הפרטי ביישומון - שם ניתן לעקוב אחר מצב החשבון ולעדכן את הפרטים האישיים במידת הצורך.

• כיצד אדע האם משתלם לי יותר תשלום באמצעות היישומון או תשלום באמצעות כרטיס הרב-קו?

התשובה תלויה בשימוש בפועל שנעשה בתחבורה הציבורית -יש מקרים בהם ישתלם יותר תשלום קבוע באמצעות היישומון ויש מקרים בהם ישתלם יותר תשלום באמצעות החוזה התקופתי שבכרטיס הרב-קו.

• האם אפשר לשלם ביישומון גם על נסיעה של מישהו אחר?

כן. אפשר לתקף ביישומון גם עבור נוסעת או נוסע אחרים. כל תיקוף ייחשב כנסיעה בודדת, והתשלום עליו יהיה על פי המחיר המלא בעד הנסיעה וללא הנחת 90 דקות. נוסע בעל פרופיל המזכה בהנחה (סטודנט, אזרח ותיק וכו'), המעוניין לתקף עבור נוסעים נוספים, יכול לעשות כן, אולם התשלום עבורם יהיה במחיר מלא, ללא הנחות וללא אפשרות לנסיעות מעבר.

• האם האפליקציה בודקת שלא נעשה תיקוף כפול?

על מנת לבצע תיקוף נוסף יש לסרוק שוב את שלט ה-QR, לבחור טווח נסיעה וכמות נוסעים. זו פעולה שאי אפשר יהיה לבצע בטעות פעמיים. לא בטוחים שתיקפתם? בדקו ביישומון את היסטוריית התיקופים. בכל זאת מצאתם בעיה? פנו באמצעות היישומון לשירות הלקוחות של החברה.

• האם קיים מוקד שירות לקוחות עבור משתמשי היישומונים?

כן. במוקד שירות הלקוחות של יישומון "התחנה ", Moovit, רב-פס ו-ANY WAY ישמחו לענות לכם על כלל השאלות והצרכים הקשורים ביישומון, בין אם זה תמיכה טכנית או טיפול בתקלות, מענה על שאלות הנוגעות לחיוב דמי הנסיעה ביישומון או פניות ציבור לגבי שימוש בו. לקבלת מענה על פניות הנוגעות ליישומון התחנה, ניתן לחייג *8787.
בכל יישומון יופעלו אמצעי פנייה שונים, הכוללים פנייה באמצעות היישומון עצמו, וואטסאפ, צ'אט וכמובן מענה אנושי. תיתכן שונות בין היישומונים מבחינת דרכי הפנייה ויש לעקוב אחר ההסברים ביישומון בו משתמשים.
אם לא קיבלתם מענה מספק, תוכלו לפנות לרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה באמצעות אתר האינטרנט של משרד התחבורה או להגיש פניית ציבור ולהתעדכן במצב בירור פניית הציבור במוקד כל-קו במספר 8787*.

• כיצד אפשר לערער על גובה התשלום במקרה של טעות בחישוב?

ניתן לפנות לשירות הלקוחות ולהגיש ערר ביישומון. אין להתבסס על שיחה טלפונית למוקד בלבד.

מוקדי השירות

פנייה לשירות לקוחות

אמצעי הפנייה ביישומון כוללים פנייה באמצעות היישומון עצמו, וואטסאפ, צ'אט ומענה אנושי. ניתן לפנות למוקד שירות הלקוחות של היישומונים בנושאים הבאים:

• תמיכה טכנית באפליקציה – אופן רישום החשבון, העלאת מסמכים וכו'

• מתן שירות בנושאים הקשורים לתשלום ולאופן החיוב

• תמיכה בתקלות המתעוררות בעת שימוש באפליקציה

• שירות בנושאים הקשורים לחווית משתמש באפליקציה, שירותים נוספים הניתנים באפליקציה וכו’

התחנה-*8787 (שלוחה 2 או 3)Moovit-*5090רב פס-077-5316747ANY WAY-03-6364855

מוקד המידע של הרשות הארצית לתח"צ *8787

ניתן לפנות בכל עת למוקד השירות הארצי בנושאים הבאים:

• מתן מידע על קווים, לוח זמנים, זמן אמת

• המשרד יקבל פניות ובקשות שהגיעו למפעילי האפליקציות וקשורות בשירות באוטובוס:

• תלונה על נהג

• בקשה לקבלת זיכוי כתוצאה מליקויים בנסיעה

• מוקד חירום